Lectoratul de limba română de la Universitatea din Aix-Marseille, Franța, în vizită de studii la Paris. 23-24 noiembrie 2019.
O parte dintre studenții înscriși la cursurile din cadrul Lectoratului de limbă, cultură și civilizație română de la Universitatea Aix-Marseille, Franța, împreună cu lectorul I.L.R., Roxana Bârlea, au participat la o vizită de studii la Paris, în luna noiembrie 2019. Această activitate culturală a fost posibilă grație unui proiect pedagogic finanțat de Facultatea de Arte, Litere, Limbi Străine și Științe Umane, pe care Departamentul de lingvistică romanică și română l-a pregătit timp de 12 luni.
Studenților de la Aix-en-Provence li s-au alăturat colegi de la Lectoratul de română de la Universitatea Paris III – Sorbonne Nouvelle, împreună cu lectorul I.L.R., Andreea Teletin, precum și studenți și profesori de la secția de română de la INALCO Paris.
Vizita de studii a avut loc în zilele de 23 și 24 noiembrie, pe durata cărora participanții au asistat la piesa „Cântăreața cheală”, la Théâtre de la Huchette, s-au implicat în activități didactice la Atelierul lui Brâncuși și au luat prânzul la restaurantul „Bucovina”. Un alt moment forte a fost turul ghidat, intitulat „Parisul românilor”, cu ajutorul aplicației de telefon mobil CelebRO, care se bazează pe două volume apărute în Franța: Roumanie, capitale Paris, de Jean-Yves Conrad, 2003, Editions Oxus, și Roumains de Paris, de Louis Monier și Nicolescu Besarab, 2017, Michel de Maule Editions. Turul a fost comentat de Maria Smaranda, inițiatoarea proiectului de aplicație mobilă.
Această vizită a fost pregătită de lectorul I.L.R., Roxana Bârlea, în lunile octombrie și noiembrie. Astfel, studenții au asistat la două cursuri, unul despre Constantin Brâncuși și celălalt despre Eugen Ionescu, au avut de redactat proiecte de seminar legate de aceste două teme și au primit sarcini individuale de realizat în timpul voiajului. Pe durata celor două zile la Paris, studenții au făcut fotografii ale unor locuri reprezentative din Paris despre care învățaseră în clasă, au pus întrebări ghidului și profesorilor care i-au însoțit și au interacționat cu participanții de la celelalte instituții. La întoarcerea din călătoria de studii, studenții au completat un raport online, care va fi transformat în material didactic pentru cursul de „Cultură română” din anii următori, servind astfel și generațiilor viitoare de studenți.